02:25 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات فولاد

طرح دریافت مالیات از صادرات فولاد با وجود کاهش ۴۰ درصدی
نماد برتر- موضوع دریافت مالیات از زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی کلید خورده که در نیمه نخست سال تمامی اقلام صادراتی شمش، مقاطع طویل و تخت فولادی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی روبرو شدند.
تحلیل عسکری مارانی از اتفاقات اخیر بورس و تکرار اشتباهات/ شروط صعود بازار
نماد برتر- کارشناس ارشد بازار سرمایه تحلیلی از اتفاقات اخیر بورس و عواملی که در وضعیت فعلی بازار نقش داشته‌اند به همراه شروط صعود بازار را ارائه کرد.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
منتظر بزرگترین رانت تاریخ صنعت ایران باشید / تصمیم شجاعانه وزیر
نماد برتر- عضو هیات مدیره ذوب آهن با انتقاد از قیمت گذاری دستوری محصولات فولادی گفت: بزرگ‌ترین رانت تاریخ صنعت ایران در راه است و وزیر صنعت باید برای معاونت معدنی تصمیمی شجاعانه بگیرد.
ممنوعیت صادرات فولاد تا زمان عرضه تمام محصولات در بورس کالا
نماد برتر- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اوضاع آشفته بازار فولاد گفت: در طرح پیشنهادی مجلس، صادرات فولاد تا زمان عرضه تمام محصولات در بورس کالا ،ممنوع خواهد بود.
کف عرضه شمش فولاد در بورس کالا رعایت نمی‌شود
نماد برتر- عرضه فولاد در بورس نیز از جمله موضوعاتی بوده که طی چند ماه اخیر توسط مسئولان وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار، شرکت‌ها و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر سر میزان عرضه، رعایت کف عرضه و قیمت آن صحبت‌های زیادی شده است که در همین زمینه معاون معدنی وزارت صمت و رییس انجمن نوردکاران فولادی درباره عرضه شمش فولاد در بورس و دلایل افزایش قیمت این محصول به ارائه توضیحاتی پرداختند.
افزایش ۶ تا ۵۰ درصدی تولید محصولات پنچ صنعت مهم بورس
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت از افزایش ۶ تا ۵۰ درصدی تولید محصولات پنچ صنعت مهم بورس پتروشیمی ، فلزات، خودرو ، سیمان و لوازم خانگی طی 5 ماه سال جاری خبر داد.
ظرفیت زنجیره تولید فولاد به ۲۳۰ میلیون تن رسید
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه علیرغم همه محدودیت‌ها به همت متخصصان ایرانی، اکنون به ظرفیت تولید ۳۷ میلیون تن فولاد خام رسیده‌ایم، از ارتقای ظرفیت تولید زنجیره فولاد به ۲۳۰ میلیون تن خبر داد.
آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان را اعلام کرد.
ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳۶.۳ میلیون تن رسید
نماد برتر- مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: امروز با افتتاح کارخانه احیای مستقیم اردکان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کشور به ۳۶.۳ میلیون تن رسید.
خام فروشی مواد معدنی متوقف می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این وزارتخانه موافق خام فروشی نیست و در سال رونق تولید حتماً باید مواد معدنی را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل و سپس صادر کنیم.
صدور ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی
پایگاه خبری راد: ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
صادرات مایحتاج مردم فقط برای ۱.۵ میلیارد دلار!
پایگاه خبری راد: افزایش صادرات اقلام کشاورزی و مایحتاج معیشتی مردم با توجیه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزآوری در حالی صورت می‌گیرد که وزیر اقتصاد از بازگشت تنها هشت میلیارد دلار از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور خبر می‌دهد که تازه از این هشت میلیارد دلار هم شش و نیم میلیارد دلار آن مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی است!
تسهیل مقررات برای افزایش صادرات فولاد
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه صادرات کشور نه تنها با موانع فراونی روبروست، بلکه برخی از بازارها به خاطر صدور بخشنامه‌هایی از سوی دولت، از دست رفته است. اما بانک مرکزی به‌دنبال تسهیل مقررات در این زمینه بوده تا بتوان راهکارهایی را پیدا کرد که تحریم‌ها را دور زده و بتوانیم مجددا صادرات را رونق دهیم.
صادرات فولاد ایران ثابت ماند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه مشاوره AASIM اعلام کرد صادرات فولاد ایران با وجود تحریم‌ها در ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ ثابت مانده است.